onsdag 26 augusti 2015

Äntligen inköp

Eller ok, Walmart har jag köpt småposter i varje månad sedan i juni. Senaste påfyllningen gjordes till 67$ per aktie och Sam Walton´s baby är nu mitt största innehav med cirka 15% av portföljen,

I måndags saknades det inte dramatik. När de amerikanska börserna öppnade så fick robotarna (?) spel och skickade först ned 3M till under 135$ per aktie. Jag lyckades öppna en starposition i 3M till kursen 135,44$. Jag köpte en ganska rejäl bunke aktier relativt sett och förhoppningsvis kommer jag kunna fylla på mer efterhand. När jag dubbelkollat att 3M-ordern gått igenom så kikar jag på mina bevakade bolag igen, Nestlé ned 6,5% på dagen(!!) runt 66 CHF/aktie. Perfekt möjlighet att dubbla min position lite över vad jag anser vara "fair value" för Nestlé. Eftersom jag vill köpa aktien direkt I Schweiz och inte via ADR så måste jag ringa in ordern. Men innan jag hinner komma fram är kursen kraftig upp igen. Inga aktier i Nestlé denna gång.

Coca cola var ned runt 7% en liten stund om jag inte minns fel. Lite dyrt tyvärr trots att den aktien gått riktigt dåligt den senaste tiden.

H&M tjurar och vägrar komma ned ordentligt. Vi får se vad höstens aktiemarknad bjuder på.

2 kommentarer: